gennaro logo new

2024.03.18.

Az idei Pénz7 témahetünket múzeumlátogatásokkal bővítettük ki. A Pénzmúzeumba látogattunk el, ahol a gyerekek játékos, interaktív foglalkozások keretében ismerkedhettek meg a pénz világával. A programok rendkívül érdekesek voltak. 

Iskolánkban az oktató videók, feladatok mellett idén nagy sikere volt a számháborúnak az udvaron, ahol a tanulók ezúttal forintokat olvastak le, pénteken pedig emléklapot kapott a győztes osztály. Az időjárás is nekünk kedvezett, a tanulók ujjongva várták naponta a gyülekezőt. 

Az osztályok a héten érmetervezéssel is készültek. Az elkészült szép, közös plakátot aulánk díszeként kifüggesztettük.

Krafcsik Éva gyógypedagógus

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeIdd04f78be5c

 

2024.03.17.

Nemzeti ünnepünkön idén osztályonként emlékeztünk március tizenötödikére. Beszélgettünk az eseményekről, hősökről, verset olvastunk, dalokat énekeltünk. Már a hét elejétől minden osztály zászlókat, virágokat, kokárdákat készített nemzeti színekből, amelyeket kitűztünk az épület bejáratához vezető út mentén virágos kertünkbe - így díszítve az ünnepre iskolánkat.

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeId8edb73f8bb

2024.03.14.

Az öko-munkacsoport szervezésében idén is március 6-án csatlakoztunk az energiatakarékossági világnaphoz. Az általános iskolában tanulóinknál kreatív tevékenységekkel, játékos feladatokkal hoztuk közelebb a takarékosság témáját. A készségfejlesztő iskolában pedig diákjaink többféle módon frissítették fel ismereteiket és gyakorlati feladatok végzésével mélyítették el tudásukat.

Az energia-őrjáratban részt vevő fiatalok figyeltek a csöpögő csapok elzárására, feleslegesen égő villany lekapcsolására. Plakátkészítéskor hasznos tanácsokkal, tippekkel javaslatokat tettünk a takarékosság többféle módjára. A média teremben különböző filmek megtekintésével, beszélgetések és interaktív feladatok gyakorlásával tettük változatossá a téma feldolgozását.

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeId35fefbcb5e

2024.03.12.

A Magyar Speciális Olimpia Szövetség Úszás Szakága meghívást kapott a Belga Speciális Olimpia Szövetség szervezésében tartott úszóversenyre Geel-be 2024. március 2-ra. Magyarországról összesen 6 fő fiatal vett részt a versenyen, akiknek egyik csapattársa készségfejlesztő iskolánk tanulója, Bőr Márton volt. A magyar fiatalok 6 ország versenyzőivel küzdöttek. A részvétel izgalma mellett a megnyert érmek is sok örömet szereztek!

Szívből gratulálunk Marcinak, az eredményes részvételért! Teljesítményére valamennyien büszkék vagyunk!

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeId8534561f00

2024.03.11.

Olyan, mint a Harry Potter, gondoltam, amikor először láttam a HoloLens használatát. A normál szemüvegnél kissé vaskosabb darab viselője a levegőben végez különös kézmozdulatokat, látszólag a semmit érintgetve.

Varázslatról persze nincs szó. A HoloLens a kiterjesztett valóság (Augmented Reality) segítségével hologramot vetít elénk a fizikai térbe. Használata rendkívül sokoldalú. A térben megjelenő utasítások, képek, videók segítségével többek között teremméretű gépeket lehet összeszerelni, nagyfokú odafigyelést igénylő javítási feladatokat lehet elvégezni (pl. Paksi Atomerőmű), repülők valós idejű fel-és leszállását lehet háromdimenziós térben követni. Látványos, érdekes, korszerű, ezért az élményalapú oktatás hatékony eszköze.

Ágoston Tímea, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar végzős hallgatója szakdolgozatában arra keresi a választ, hogy a HoloLens mennyiben segíti az értelmileg akadályozott fiatal felnőtteket abban, hogy önállóan elvégezzenek különböző munkafolyamatokat. Témavezetője dr. Szekeres Ágota, egyetemi docens és Ardai Evelyn, egyetemi tanársegéd.

Ezt a témát eddig még senki sem vizsgálta. A rendkívül izgalmas kutatás első résztvevői iskolánk tanulóinak egy tízfős csoportja.

Az eddigi alkalmak során a csoport fele papíralapú, hagyományos útmutatóval, másik fele HoloLens segítségével tanulta meg, hogyan kell kicserélni egy bicikli kerekét. A hallgató egy pontozási rendszer segítségével mérte a tanulási folyamat hatékonyságát mind a két csoport résztvevőinél.

A kutatás az elsajátított tudás tartósságának vizsgálatával folytatódik kb. egy hónap múlva.

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeId07730bcc0e

2024.03.07.

A Készségfejlesztő Iskola 9 diákjával a Magyar Nemzeti Múzeumban jártunk és részt vettünk az 1848-as forradalom és szabadságharcot bemutató múzeumpedagógiai foglalkozáson. A fiatalok elszavalták a Nemzeti dalt, megnézték a nyomdagépet, amelyen a 12 pontot nyomtatták ki, megvizsgálták a korabeli fegyvereket, a Lánchíd építéséről is hallottak érdekes részleteket. A legizgalmasabb számukra a látogatás vége volt, amikor kezükbe vehettek egy szablyát és magukra ölthették a régi fejfedőket, kabátokat.

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeIdb15f8c3083

 

2024.03.07.

Idén már hetedik alkalommal csatlakoztunk a Magyar Parasport Napja, Lélekmozgató programjához. A nap folyamán tanulóink olyan érzékenyítő foglalkozásokon vettek részt, ahol megtapasztalhatták a különböző fogyatékossággal élő emberek helyzetét, szembesülhettek azokkal a nehézségekkel, amelyekkel meg kell küzdeniük életük során. 

Bartos Erika meséivel ismerkedtek, a mesékhez kapcsolódó kreatív színezőket készítettek, parasportolók puzzle képeit illesztették össze.

Testnevelés órán bekötött szemmel futottak és küzdöttek le akadálypályát, kerekesszékből dobtak célba vagy kosárra.

Harmadik helyszínünkön érzékenyítő videókat néztek meg.

Fiataljaink tartalmas programokkal és tanulságos történetekkel lettek gazdagabbak a „Lélekmozgató Nap” végére.

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeIdf1caf8392c

 

2024.03.03.

Úgy gondolom, nagyon sok minden van ezekben a képekben.

Dávid részt fog venni az iskolában egy kutatásban. A kutatás vezetőjétől kapott könnyen érthető kommunikációval megfogalmazott tájékoztatót és beleegyező nyilatkozatot. Az osztálytársa, Vivi olvassa fel Dávidnak a tudnivalókat, és segít kitölteni a nyilatkozatot.

Vivi büszke, hogy segít, Dávid megérti, hogy miben fog részt venni, nekem meg csak annyi a dolgom, hogy készítsek néhány fényképet.

Lukács Márta

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeIde0b0991f3b

2024.02.29.

Állatkertben jártunk. Térkép vezetett el minket az állatokhoz: a zsiráfhoz, jegesmedvéhez, fókához, orrszarvúhoz, tevéhez, mindenféle méretű kígyóhoz. Együtt tízóraiztunk a gorillával. A páviánok összebújtak, fáztak. A kis elefánt épp egy labdával játszott. Simogattunk kecskegidát, pici volt, és puha. A legjobban a Cápasuli tetszett.

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeId4d2b648649

2024.02.16.

Február 15-én délután farsangi múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt a Ráth György Villában. Régi tárgyakkal, ruhákkal ismerkedtünk és kellemes délutánt töltöttünk egy képzeletbeli kávézóban.

View the embedded image gallery online at:
https://www.gennaroiskola.hu/hirek?start=10#sigFreeIdb3dd551867

 

Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.

Tel.: 275-4297, 395-6587 Fax.: 395-65-89 E-mail: titkarsag@gennaroiskola.hu

Google-Maps-Icon-grey  szirtech